Головна  →  Правова сторінка  →  9 березня 2016

Зміни в законодавстві щодо державної реєстрації

Зміни в законодавстві щодо державної реєстрації

01 січня 2016 року набув чинності пакет законів щодо реформи системи реєстрації бізнесу та нерухомості, згідно з яким нотаріуси визначені суб’єктами державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та нерухомості. 

Прийнятими законами нотаріуси отримали повний обсяг повноважень державних реєстраторів. Також, запроваджується принцип екстериторіальності, і на рівні законів легалізуються електронні онлайн сервіси, які досі мали статус пілотних проектів Міністерства юстиції України.

Так, державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах області.

В свою чергу, нотаріусами державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна, тобто в межах України.

Державна реєстрація обтяжень речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.

До цього нотаріуси були спеціальними суб’єктами, які здійснювали окремі функції державних реєстраторів. На цей час нотаріус є повноцінним державним реєстратором, який може здійснювати, в тому числі первинну реєстрацію об’єкта нерухомого майна, видавати свідоцтво про право власності на нерухоме майно.

Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів.

Державна реєстрація права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс проводиться у строк, що не перевищує 14 робочих днів.

Державна реєстрація обтяжень речових прав має бути проведена у строк, що не перевищує 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви.

Слід звернути увагу, що рішення державного реєстратора, інформація з Державного реєстру прав будуть надаватися в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі.

Рішення державного реєстратора, інформація з Державного реєстру прав, отримані в електронній чи паперовій формі за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав, мають однакову юридичну силу.

Також, ч. 1 ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачена можливість проведення державної реєстрації прав у більш скорочені строки за підвищену плату.

Звільняються від сплати адміністративного збору під час проведення державної реєстрації речових прав:

- фізичні та юридичні особи - під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному цим Законом;

- громадяни, віднесені до певних категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;

- інваліди Великої Вітчизняної війни, особи із числа учасників антитерористичної операції, яким надано статус інваліда війни або учасника бойових дій, та сім'ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи;

- інваліди I та II груп;

- Національний банк України;

- органи державної влади, органи місцевого самоврядування;

- інші особи за рішенням сільської, селищної, міської ради, виконавчий орган якої здійснює функції суб’єкта державної реєстрації прав.

Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, здійснюється, зокрема, у такі строки:

- щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів;

- щодо політичної партії, творчої спілки, місцевого осередку творчої спілки - не пізніше 30 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;

- щодо постійно діючого третейського суду - не пізніше 15 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;

- щодо структурного утворення політичної партії - не пізніше 10 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації;

- щодо первинного осередку політичної партії - протягом одного робочого дня з дати подання документів для державної реєстрації.

Строк розгляду окремо визначених Законом документів може бути продовжений суб’єктом державної реєстрації за необхідності, але не більше ніж на 15 робочих днів.

Державна реєстрація може проводитися у скорочені строки. Підстави, порядок та розмір плати за проведення державної реєстрації у скорочені строки встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Підсумовуючи зазначене, необхідно наголосити на тому, що вказані нововведення дозволять нам позбавитися таких ганебних явищ як черги, хабарництво та неякісне обслуговування. Громадянин сам зможе обрати до кого звернутися за отриманням послуги.

Перейти до спискуВерсiя для друку

Адміністративні послуги

United24

Корупція має бути помічена